Dwa banki połączone. W długi weekend zakończono ostatni etap

Dwa banki połączone. W długi weekend zakończono ostatni etap

Bank Millenium
Bank Millenium Źródło: Newspix.pl / Michal Fludra
Millenium Bank zakończył proces przejęcia Eurobanku. W miniony długi weekend, podczas trzydniowej przerwy technicznej, zakończono synchronizację systemów elektronicznych obu banków. Od poniedziałku byli klienci Eurobanku włączeni zostali do systemu nowego właściciela.

Na mocy transakcji, która została sfinalizowana pod koniec maja tego roku, za kwotę około 1,8 mld zł nastąpiło przejęcie Eurobanku przez Bank Millenium. Do transakcji doszło po otrzymaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego i UOKiK. Już 1 października Eurobank oficjalnie zniknął z Polski, ale konieczne było jeszcze dokonanie połączenia elektronicznych systemów obu banków. Operacja ta odbyła się w dniach 8-10 listopada i wiązała się z utrudnieniami w dostępie do kont w bankowości elektronicznej i mobilnej. Od 11 listopada klienci Eurobanku działają już w systemie Millenium Banku.

Konsolidacja wymuszona konkurencją

„W ciągu ostatnich lat utrzymanie silnej pozycji oraz dalszy dynamiczny rozwój w sektorze polskiej bankowości stanowi coraz większe wyzwanie poprzez rozwijającą się konkurencję ze strony banków i innych instytucji sektora finansowego, oraz konsolidację polskiego sektora bankowego. Rosnąca konkurencja wymusza coraz szybsze wdrażanie nowej oferty, optymalizację obecnych procesów biznesowych oraz ciągły rozwój w obszarze innowacji, aby nie utracić obecnych przewag konkurencyjnych. Dzięki konsolidacji poszczególne banki są w stanie osiągać lepsze wyniki i proponować klientom lepszą ofertę produktową. Wynika to z faktu osiąganych synergii, które umożliwiają czerpanie korzyści z efektu skali oraz efektywniejszej obsługi połączonej bazy klientów” – czytamy w oficjalnym uzasadnieniu przedstawionym przez Eurobank.

Numery kont i PIN pozostaną bez zmian

Jak informuje nowy właściciel, dotychczasowi klienci Eurobanku nie muszą się również martwić o potencjalne zmiany. Nie będzie konieczności zapamiętywania nowych numerów kont czy kodów PIN. Wszystko zostanie przeniesione z poprzedniej bazy i nie ulegnie zmianie. Podobnie będzie, jeśli chodzi o numery lokat, kont oszczędnościowych czy kart debetowych i kredytowych. Po staremu także będzie można się logować do serwisów internetowych i aplikacji. Przeniesione zostaną bowiem wszystkie dane logowania.