Volkswagen zapłaci właścicielom diesli 830 mln euro rekompensaty

Volkswagen zapłaci właścicielom diesli 830 mln euro rekompensaty

Volkswagen
Volkswagen / Źródło: Shutterstock / multitel
Volkswagen przekazał mediom informację, że ma 830 miliony euro rekompensaty dla właścicieli samochodów z silnikiem Diesla, w których modyfikował oprogramowanie. To oznacza ugodę ze skarżącymi koncern kierowcami.

830 milionów euro dostaną właściciele aut z silnikami Diesla o oznaczeniu EA 189. To w tych autach stosowane nielegalne oprogramowanie, co zostało odkryte i poskutkowało wybuchem Dieselgate w 2015 roku.

„Niepowodzenie rozmów ugodowych ze Stowarzyszeniem Konsumentów VZBV nie powinno odbywać się kosztem klientów” – czytamy w oświadczeniu niemieckiego producenta, który informuje, że rekompensaty dostaną wszyscy zarejestrowani w VZBV

To zaskakujący rozwój wypadków, ponieważ rozmowy z VZBV zostały zerwane. Sądowy proces ruszył w Brunszwiku, w Dolnej Saksonii. Zbiorowy pozew przeciwko koncernowi Volkswagena złożyło 470 tys. właścicieli aut nie tylko ze znaczkiem VW, ale także Audi, Seata i Skody. Pozywający twierdzą, że ponieśli straty w związku z oszustwem, jakiego dopuściła się firma.

Przed sądem w Brunszwiku 470 tys. Niemców reprezentowała Federacja Niemieckich Organizacji Konsumenckich (Verbraucherzentrale Bundesverband – VZBV). Pozywającym nie chodziło o pieniądze, a przynajmniej nie bezpośrednio. Sąd miał rozstrzygnąć, czy wszystkie te osoby miały w ogóle prawo dochodzić indywidualnych rekompensat.

Początkowo prawnicy Volkswagena odrzucali argumenty pozywających, ponieważ twierdzili, że dostarczyli klientom dobre samochody, bezpieczne i wartościowe, które wciąż jeżdżą. Strat zatem ich posiadacze nie ponieśli.

VZBV argumentował inaczej, toczyły się więc rozmowy ugodowe, które nie poszły dobrze i zostały zerwane. I już po tym fakcie Volkswagen oświadczył, że jednak rekompensaty wypłaci.

Od 2015 roku – kiedy wybuchła afera – Volkswagen zapłacił już ponad 30 miliardów euro różnych kar. Koncern zawarł ugodę m.in. z posiadaczami aut w Stanach Zjednoczonych, wypłacając im gigantyczne odszkodowania.

Źródło: Auto-swiat.pl

Cytaty dnia

Musimy się w końcu przyznać: Budka jest naszą wtyczką w totalnej. Ujawnił że Kidawa-Błońska jest sympatyczną marionetką, wywołał wojnę PO z PSL i Lewicą, obniżył sondaże opozycji i nadal pajacuje w Sejmie. W nagrodę zostanie prezesem nowej partii PO-Wesoła Frakcja
Ryszard Terlecki
Nie dopuścimy, aby aplikować dzisiaj lekarstwo, które może polskiej gospodarce zaszkodzić gorzej niż choroba. Nie dopuścimy, aby państwo przerzuciło koszty kryzysu na obywateli, pracowników i przedsiębiorców. Lewica nigdy się nie zgodzi, aby w ramach kryzysu rząd zafundował nam terapię szokową. W imieniu klubu Lewicy deklaruję jasno, że nie ma zgody na to, aby ukryć w przepisach obniżenie płac pracowników
Krzysztof Gawkowski w Sejmie

piątek, 27 marca 2020