Na czas epidemii Volkswagen i Audi zmieniają logo

Na czas epidemii Volkswagen i Audi zmieniają logo

Audi – logo na czas epidemii
Audi – logo na czas epidemii Źródło: Audi
To akcja społeczna mająca promować „social distancing”, czyli utrzymanie właściwej odległości między ludźmi, by nie rozprzestrzeniać wirusa. Trzeba powiedzieć, że dobra akcja.

Volkswagen i Audi stworzyły gif-y, które pokazują, że oddalenie się od siebie na bezpieczną odległość może pomóc zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa. Loga obu firm rozjeżdżają się – tak jak my w dzisiejszych czasach powinniśmy trzymać się na bezpieczny dystans.

Akcja społeczna marek Grupy Volkswagena to zaledwie mały pokaz tego, jak producenci do serca biorą sobie epidemię, która uderza w cały świat, w tym motoryzacyjny. Pomagają walczyć właściwie wszystkie firmy. Mobilizacja jest ogromna.

Kilka dni temu Volkswagen poinformował, że posiada ponad 125 przemysłowych drukarek 3-D. Na co dzień służą one do budowy prototypów i drukowania do nich części. Teraz będą produkowały sprzęt ratujący życie. Fabryki VW w Chinach wzięły się za wytwarzanie masek ochronnych.

Wsparcie firm prywatnych produkujących respiratory ogłosiły włoskie firmy. Robi to Ferrari i General Motors. Na produkcję respiratorów przestawiły się także fabryki teamów Formuły 1. Ferrari wpłaciło 10 mln euro na walkę z koronawirusem.

Jak podaje „Detroit News”, jedna z fabryk Fiata w Chinach została przekształcona w wytwórnię maseczek ochronnych. Ma produkować 1 milion maseczek miesięcznie, a trafiać będą one do Stanów Zjednoczonych. Wiadomość załodze przekazał sam Mike Manley, prezes Fiat Chrysler Automobiles.

Firmy same wytwarzają przedmioty i sprzęt potrzebny do walki z wirusem, ale także wspierają istniejące firmy, wysyłając do nich swoich inżynierów. Ferrari pomaga włoskiej firmie Siare Engineering w podwojeniu produkcji respiratorów. General Motors wspiera logistyczne, produkcyjnie i finansowo producenta respiratorów Ventec Life Systems. Z kolei Tesla robi to samo z przedsiębiorstwem Medtronic. Identyczne deklaracje złożył już Ford.

W kontynentalnej Europie sprzęt medyczny produkują Daimler (Mercedes-Benz) i BMW, a w Wielkiej Brytanii McLaren i Nissan (respiratory).

Z kolei Uber i Free Noe – firmy transportowe – zdecydowały się zaoferować medykom (pracownikom szpitali) darmowe przejazdy (odpowiednio 10 i 20 tys.). Wkrótce mają dołączyć kolejne przedsiębiorstwa.