Chodzenie lepsze od ćwiczeń? Niesamowite korzyści marszu o umiarkowanej intensywności

Chodzenie lepsze od ćwiczeń? Niesamowite korzyści marszu o umiarkowanej intensywności

Spacer brzegiem morza
Spacer brzegiem morza / Źródło: Pexels / Yogendra Singh
Chodzenie to jedna z najprostszych i najbardziej przystępnych form ćwiczeń, jakie możesz wykonywać regularnie. Dodanie go do rutyny może mieć duży wpływ na kontrolę wagi. Aby czerpać dodatkowe korzyści ze spalania kalorii należy chodzić w umiarkowanym tempie.

Technicznie rzecz biorąc, umiarkowana intensywność chodzenia występuje wtedy, gdy tętno mieści się w przedziale 50–65% maksymalnego, mówi dr Leada Malek, fizjoterapeutka. Zwykle pojawia się lekkie pocenie się i cięższy oddech, ale można swobodnie rozmawiać. Szybkie tempo to około 70% swojego max (około 100 kroków na minutę) i większa zadyszka.

Aby obliczyć, jak wyglądałoby dla ciebie umiarkowane tempo, zacznij od obliczenia swojego maksymalnego tętna. Wzór na to polega na odjęciu twojego wieku od 220. Tak więc dla 30-latka twoje maksymalne tętno wyniesie 190. Dla naszych celów oznacza to, że twoje średnie tętno wynosi około 124 uderzeń na minutę (bpm).

Korzyści z chodzenia o średniej intensywności

Chodzenie w tempie o umiarkowanej intensywności jest znacznie mniej obciążające niż bieganie, co oznacza, że ​​jest to świetna opcja dla osób w każdym wieku i na każdym poziomie umiejętności. Jak wynika z badań opublikowanych w czasopiśmie Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular, chodzenie o umiarkowanej intensywności wykazuje podobnie widoczne zmniejszenie ryzyka cukrzycy, chorób serca, wysokiego ciśnienia krwi i wysokiego poziomu cholesterolu w porównaniu z bieganiem o dużej intensywności.

Pete Gaffney, trener osobisty z certyfikatem NASM ostrzega, że ​​chodzenie o umiarkowanej intensywności może nie być najlepszą opcją, jeśli jesteś już dobrze wyćwiczony i chcesz uzyskać znacznie szczuplejszą sylwetkę. „Jeśli wykonujesz już 10 000–15 000 kroków dziennie w ramach aktywnej fizycznie pracy lub stylu życia, pomocny może być dodatkowy element wyzwania, np. chodzenie pod górę lub skorzystanie ze wspinacza na siłowni”.

Opracowała:
Źródło: My Fitness Pal

Cytaty dnia

Wszystkie sukcesy i niepowodzenia rządu będą też w mniejszym bądź większym stopniu wiązane z jego osobą i to właśnie chyba najdobitniej pokazuje, że musiała się za tym kryć świadomość wielkich wyzwań, przed którymi stoi PiS
prof. Rafał Chwedoruk o nowej funkcji Jarosława Kaczyńskiego
Wczoraj mieliśmy obrady prezydium Komitetu Politycznego gdzie ocenialiśmy wypracowane porozumienie. Mamy plan aby do końca tygodnia nowa umowa koalicyjna stała się faktem. Do końca tygodnia wszystko się wyjaśni
Krzysztof Sobolewski na antenie Radia Plus

piątek, 25 września 2020