Za miliony z PFN promowali Polskę zdjęciami z innych krajów. Reakcja? Wysyp memów

Za miliony z PFN promowali Polskę zdjęciami z innych krajów. Reakcja? Wysyp memów

Logo Polskiej Fundacji Narodowej
Logo Polskiej Fundacji Narodowej Źródło:Facebook / PFN
W ciągu kilkunastu miesięcy Polska Fundacja Narodowa zapłaciła ponad 5,5 mln dolarów firmie PR-owej, która miała wypromować Polskę za granicą – podaje Onet. Za tę kwotę uruchomiono m.in. kilka „martwych” i nieprofesjonalnie prowadzonych profili w mediach społecznościowych. Reakcją na wpadki – akcja internautów pod hasztagiem #heartofpoland.

Dotowana przez 17 państwowych spółek Polska Fundacja Narodowa powstała w lipcu 2016 roku z inicjatywy premier Beaty Szydło. W założeniu miała promować Polskę zagranicą – „budować poza granicami kraju markę, która nazywa się Polska”. Od samego początku jej istnienia dziennikarze zwracali jednak uwagę na marnotrawienie środków – m.in. na jacht, który miesiącami stoi w porcie, czy krajową kampanię billboardową, uderzającą w środowisko sędziowskie.

Jak informuje Onet, w 2017 roku PFN zaczęła współpracować z amerykańska firmą PR-ową White House Writers Group, która miała doradzać w sposobie prowadzenia profili w mediach społecznościowych. WHWG zarządza m.in. kontami PFN na Instagramie i YouTubie. „The Heart of Poland by the Polish National Foundation" – czytamy w opisie instagramowego profilu.

Problem nie tylko w tym, że wspomniane profile obserwuje garstka osób. Zamieszczane na nich zdjęcia, w domyśle mające promować nasz kraj, wcale nie są zdjęciami z Polski. Najczęściej to tzw. stockowe fotografie, pobierane z darmowych czasem baz zdjęć. Przykładami czeska Praga zamiast polskiego miasta czy narciarz robiący salto zamiast Kamila Stocha.

PFN gratuluje Kamilowi Stochowi. Na zdjęciu widać narciarza wykonującego powietrzną akrobację

Polscy internauci, zamiast załamywać ręce, postanowili pójść tym tropem. Podrzucają współpracującej z PFN agencji więcej zdjęć i pomysłów na ich wykorzystanie. Niektóre z nich są naprawdę zabawne, sami zobaczcie:

@MaksAtak:

@napalonywikary:

@kuba_gorniak:

@kwitekk:

@monikaturyna:

@kamil_wasz97:

@monikaturyna:

@Sebasti82766185:

@Chlopaku:

@Chlopaku:

@Mreddie_Fercury:

@napalonywikary:

@czarna_baronowa:

@ludvik_martin:

@JaWkurzona:

@GrzesioRugby:

@nagleociemnialy:

@coldas81:

@Intr4co:

@leskow666:

@DyzmaEndrju:

@TomaszSkory:

@GrzesioRugby:

@TomaszSkory:

@szatko80:

@szatko80:

@p_zuchowski:

@macdac:

@Bart_Wielinski:

@PawelBednarek1:

@maliniak_pl:

@Zenon84157512:

@nie_pod:

@maliniak_pl:

@maliniak_pl:

@maliniak_pl:

@lucyfer0277:

@podhalanin:

@darek120_42:

@k_berenda:

@PiotrDudziak:

@rafal_wojda:

@tomaszkuzia:

@tomaszkuzia:

@SzymonKrawiec:
Czytaj też:
Polska Fundacja Nieudaczników

Opracował:
Źródło: WPROST.pl / Twitter, Onet